Pozycjonowanie filmików na YouTube to jeden z mniej popularnych tematów w branży SEO. Przeważnie mówiąc o pozycjonowaniu mówimy o pozycjonowaniu stron internetowych. Pozycjonować możemy jednak również filmiki na tym najpopularniejszym serwisie wideo. Możemy także walczyć o najwyższe pozycje wyszukiwarce YouTube pod konkretnymi frazami. Poniżej przedstawiamy dokładnie zagadnienie pozycjonowania filmików na YouTube. No i podpowiadamy czym tak dokładnie jest, jak je wykonywać i dlaczego warto to robić.
Czym jest pozycjonowanie filmików na YouTube
Pozycjonowanie filmików na YouTube jest procesem ich dostosowania i optymalizacji do serwisu. Jest to proces podobny do pozycjonowania stron internetowych z tą różnicą, iż w tym przypadku pozycjonujemy same nagrania, a wyszukiwarką w której to robimy jest wyszukiwarka YouTube. Ogólnie jest to druga największa wyszukiwarka internetowa na świecie i największa wyszukiwarka nagrań wideo. Pozycjonowanie filmików jest zatem ich optymalizacją do wyszukiwarki, która ma na celu zwiększenie ich widoczności na YT.
Pozycjonowanie filmików na YouTube głównie opiera się o ich optymalizację podczas wgrywania na serwis. W nieco mniejszej mierze są to działania wykonywane regularnie po opublikowaniu nagrania. Wszystkie działania pozycjonujące filmiki na YouTube mają na celu jak najlepsze dostosowanie ich do wyszukiwarki serwisu, a także zwiększenie ich widoczności w wyszukiwarce. Ma to sprawić, iż pozycjonowane filmiki będą wyświetlane na wysokich pozycjach w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych haseł tematycznych przez użytkowników. Filmiki na YouTube pozycjonuje się również pod konkretne słowa kluczowe, których szukają użytkownicy. Pozycjonowanie takie tak jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych jest procesem długotrwałym a także nieprzewidywalnym.
Jak pozycjonować filmiki na YouTube
Przede wszystkim, chcąc pozycjonować filmiki na YouTube powinniśmy skupić się na stworzeniu ciekawego oraz jakościowego i wartościowego nagrania. Oznacza to, iż powinniśmy dobrać odpowiedni temat do grupy docelowej, w której chcemy być widocznymi na YouTube i do której chcemy trafić z przekazem. Aby nagrania były ciekawe i jakościowe, warto wybierać tematyki poradnikowe oraz tematy ponadczasowe. Dzięki temu treści będą uniwersalne, będą dawały korzyści odbiorcom. Będą także wykorzystywane przez wiele lat, gdyż treści będą nadal obowiązującymi. Tworząc same nagrania powinniśmy pamiętać również o tym, aby były one jak najwyższej jakości. YouTube premiuje nagrania wysokiej jakości, a sami użytkownicy również chcą oglądać materiały przynajmniej w rozdzielczości HD. Warto zatem do nagrywania filmików używać sprzętu najwyższej jakości, a także zadbać o odpowiednio dużą rozdzielczość.
Jak wyglądają kolejne etapy pozycjonowania?
Kolejnymi etapami pozycjonowania filmików na YouTube jest analiza słów kluczowych, pod którymi będziemy promować nasze nagranie, a także umieszczanie słów kluczowych we wszystkich możliwych miejscach. Analizą fraz powinni zajmować się specjaliści SEO, ale jeśli nie mamy takiej możliwości, słowa kluczowe powinniśmy określić samodzielnie. Proces ten powinien być świadomy i nie polegać jedynie na wyborze przypadkowych tematycznych słów kluczowych. Propozycje możemy pozyskiwać z planera słów kluczowych Google, keyword generatorów, analizy filmików konkurencji czy propozycji haseł z wyszukiwarki Google.
Gdy ustalimy już słowa kluczowe dla naszego filmiku, pod którymi chcemy być widoczni w wyszukiwarce YouTube, powinniśmy stworzyć tytuł nagrania oraz nazwę pliku które będziemy wgrywać na serwis zawierające odpowiednie frazy. W tytule i nazwie pliku powinniśmy również używać myślników jako rozdzielaczy. Unikać zaś dolnych podkreślników, gdyż sprawiają one trudność w interpretacji serwisowi YouTube. Gdy będziemy wgrywali nasze nagranie na serwis, powinniśmy również stworzyć odpowiedni opis zawierający słowa kluczowe. A także wykorzystać maksymalnie jego limit słów. W opisie, który powinien być naturalny, powinny znajdować się różne frazy i słowa kluczowe, pod jakimi chcemy być w wyszukiwani na YouTube. Najważniejsze słowa kluczowe oraz takie, które nie padły w opisie powinniśmy również dodawać w sekcji tagi.
Podpowiedź: Ciekawą wskazówką może być fakt, iż pierwsze wyrazy opisu są wyświetlane w wyszukiwarce wraz z miniaturką nagrania, a także jego nazwą jako wynik wyszukiwania. Powinniśmy zatem zadbać, aby pierwsze słowa opisu były intrygujące, a także ciekawe i zachęcały do przejścia na nagranie. Pierwsze słowa opisu, mogą być zatem początkiem ciekawego zdania, czy powodować ciekawość u odbiorców.
Pozycjonowanie filmików na YouTube to również działania, które wykonuje się po publikacji nagrań na tym serwisie. Przede wszystkim jest to sprowadzanie ruchu na pozycjonowane filmiki, aby powodował jak najwyższe statystyki. Możemy pozyskiwać go z wielu różnych źródeł. Mogą być to inne nasze filmiki, a także strony internetowe czy profile w mediach społecznościowych. Na innych nagraniach możemy dodawać plansze końcowe z linkiem do naszego pozycjonowanego filmiku lub zamieszczać link do niego na początku opisu. Kierując ruch na nasz pozycjonowany filmik na YouTube, warto również prosić użytkowników o aktywność, czyli komentowanie nagrania a także pozostawianie polubień. Aktywność tego typu ma pozytywny wpływ na statystyki i roboty pozycjonujące filmiki na YouTube. Pomaga to w duży sposób pozycjonować nasze nagranie.
Jak pozyskać jeszcze więcej ruchu?
Ruch, który tak bardzo wspomaga proces pozycjonowania filmików na YouTube, możemy również pozyskiwać w nieco inny sposób. Przede wszystkim możemy korzystać z płatnych systemów reklamowych, takich jak Google Ads czy Facebook Ads i kierować na YouTube użytkowników w zamian za opłatą. Jest to dość drogie rozwiązanie, które będzie pewnym pomysłem, zwłaszcza na początku drogi pozycjonowania, gdy każde wejście na filmik jest niezwykle korzystne. Drugim ale dużo bardziej kontrowersyjnym sposobem pozyskiwania ruchu na YouTube jest jego zakup. Jest to dość kontrowersyjne rozwiązanie. Może nosić znamiona manipulacji i możemy zostać za to ukarani. Jednak prawidłowo przeprowadzony taki proces nie powinien zostać wykryty i powinien dostarczyć sporą liczbę profitów. Choć jest to moralnie wątpliwe rozwiązanie, ruch na filmiki na YouTube pozyskuje się ze specjalnych serwisów internetowych zajmujących się generowaniem ruchu lub poprzez wymianę polubień typu like4like.
Ciekawą metodą na pozycjonowanie wszystkich nagrań na naszym kanale, które posiadamy jest kierowanie ruchu między nimi. W ten sposób możemy zwiększyć ilość wejść na filmiki lub długości ich przeglądania nawet o kilkanaście – kilkadziesiąt procent. Sposób ten polega na zachęcaniu do przejścia na inne pozycjonowane nagrania na naszym kanale podczas oglądania konkretnego filmiku. Linki możemy umieścić w opisie nagrań, ustawiając auto odtwarzanie zgodnie z playlistą albo umieszczając link do kolejnego nagrań na specjalnej planszy, która pojawi się po zakończenie filmiku.
Pozycjonowanie filmików na YT to również pozycjonowanie kanału
Bardzo ważnym aspektem pozycjonowania filmików na YouTube jest kanał, z którego są dodawane. Sam kanał również powinien być zoptymalizowany i dostosowany do serwisu YouTube, aby mógł być wyszukiwany i posiadał wysokie statystyki. Kanał powinien być zadbany oraz kompletny i stworzony w zgodzie z zasadami optymalizacji. Powinien zawierać grafiki – grafikę tła i zdjęcie profilowe, a także adekwatny opis do tematyki kanału mający w sobie słowa kluczowe. Na samym kanale powinny znajdować się również playlisty, do których będziemy dodawali na bieżąco nowo wgrywane filmiki. Pomoże to w łatwiejszym korzystaniu z serwisu YouTube, co z pewnością zostanie docenione przez samą przeglądarkę.
Popularność naszego kanału możemy zwiększać również poprzez użycie opcji wzajemnego polecenia kanałów. Polega ona na tym, iż na dole naszego profilu będą pojawiały się kanały podobne i rekomendowane. Wiele osób nie używa tej opcji, nie chcąc promować konkurencyjnych marek. Jest to jednak dobry sposób, gdyż nasz profil będzie pojawiał się też na kanałach innych marek. I w ten sposób będziemy pozyskiwali dodatkowy ruch organiczny. Z rozwiązania tego szczególnie warto korzystać jeśli w żaden inny sposób nie sprowadzamy ruchu na nasz profil, a także jeśli jesteśmy mało lub średnio popularnymi kanałami i promowanie innych marek nie wyrządzi nam dużej szkody wizerunkowej gdyż nie rywalizujemy bezpośrednio z żadną z nich.
Dlaczego pozycjonowanie filmików na YouTube jest takie ważne i co daje?
Pozycjonowanie filmików na YouTube jest ważnym procesem za kilku powodów. Przede wszystkim pozycjonowane filmiki będą wyświetlane na wyższych pozycjach w wyszukiwarce, kiedy użytkownicy będą wyszukiwali konkretnych nagrań czy haseł tematycznych. Kanały na YouTube mające większą widoczność także często są polecanie na wyższych pozycjach w rankingu. To wszystko będzie przekładało się na większą widoczność nagrań, a także większą ilość ich odtworzeń. Dzięki temu nasze filmiki będą jeszcze szybciej zyskiwały na popularności, co przyspieszy proces pozycjonowania w wyszukiwarce. Duża ilość wejść na filmiki sprawi szybki rozwój kanału, a także da wiele konkretnych profitów. Duża popularność to też monetyzowanie ruchu i zarabianie konkretnych realnych pieniędzy, a także możliwość nawiązywania współpracy z reklamodawcami.
Oprócz większej ilości wyświetleń filmików, a także większych zarobków pozycjonowanie filmików na YouTube to również większa rozpoznawalność. Dzięki lepszej ekspozycji filmików na YouTube będziemy dużo bardziej popularni z naszym kanałem, aniżeli nie pozycjonując nagrań. Dotarcie do pewnego poziomu popularności zajmie nam również mniej czasu, a więc będziemy mogli skuteczniej i szybciej rozwijać nasz projekt. Wysoko umieszczone w wynikach wyszukiwania na YouTube filmiki będą również kreowały pozytywny wizerunek lidera branżowego. Gdyż użytkownicy YouTube ufają poleceniom wyszukiwarki i uważają, iż promuje ona rzeczywiście wartościowe marki.
Poprzez pozycjonowanie filmików na YouTube możemy docierać również z naszą marką do potencjalnych klientów i pozyskiwać nowych kupujących. YouTube jest bardzo dobrym kanałem promocji internetowej. Może być wykorzystywany stricte do promocji marki, pozyskiwania klientów, a także zwiększenia świadomości czy zasięgu firmy. Pozycjonowanie może być wdrożanane w elastyczny sposób. Czyli dokładnie taki, w jaki chcemy, co sprzyja zastosowaniu pozycjonowania do naszych możliwości czy celu jaki chcemy osiągnąć.
Przeczytaj inne artykuły: https://omniboost.pl/blog/