28 stycznia, 2022 admin

Pozycjonowanie to nie tylko strony www! Sprawdź pozycjonowane są grafiki, pliki PDF, wizytówki czy filmiki na YouTube!

Pozycjonowanie to pojęcie, które najczęściej odnosimy do stron internetowych i wyszukiwarki Google. Faktycznie, pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google jest najpopularniejszym sposobem reklamy w sieci, a wiele firm i marek intensywnie je stosuje. Nie jest to jednak termin zarezerwowany jedynie dla stron internetowych, a pozycjonować w sieci możemy również inne rzeczy takie jak grafiki, pliki czy filmiki na YouTube. W tym tekście prezentujemy wszystkie najpopularniejsze rzeczy, które możemy pozycjonować w internecie i opisujemy na jakiej zasadzie działa ich pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Pierwszym i zdecydowanie najpopularniejszym elementem, który możemy pozycjonować w internecie w wyszukiwarce Google jest nasza strona internetowa. Proces polega na dostosowaniu witryny do wyszukiwarki Google zgodnie z dobrymi praktykami i zaleceniami.

Ogólnie opiera się on o dostosowanie witryny do mechanizmu wyszukiwarki, a także użytkowników, aby strona działała szybko, sprawnie i komfortowo, a także dostarczała jakościowych informacji odbiorcom którzy ich poszukują.

Ogólnie istnieje ok. kilkuset elementów wpływających w różnym stopniu na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google. Są to czynniki rankingowe. Pozycjonowanie zakłada zatem dostosowywanie tych wszystkich czynników rankingowych w taki sposób, aby nasza strona internetowa była jak najlepiej oceniana przez wyszukiwarkę.

Do najpopularniejszych czynników rankingowych możemy zaliczyć:

  • dobór słów kluczowych
  • dodawanie contentu na stronę
  • optymalizację techniczną strony
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
  • witalność i szybkość działania witryny
  • dostosowanie strony pod kątem user experience

Pozycjonować można każdy serwis internetowy bez względu na jego wielkość, tematykę czy technologię wykonania. Proces pozycjonowania jest nieprzewidywalny oraz długotrwały. Ogólnie istnieje kilka typów pozycjonowania takich jak standardowe, szerokie czy lokalne. Proces ten możemy wykonywać zarówno samodzielnie jak i zlecać go zewnętrznym agencjom SEO.

Pozycjonowanie stron w Bing

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Bing to dość ciekawa opcja o której przeważnie nie wiemy. Jest to taki sam proces jak pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google.

Choć przebiega on nieco inaczej niż w przypadku wyszukiwarki Google. Dzieje się tak za sprawą różnic pomiędzy wyszukiwarką Google i Bing. Chcąc zatem dostosować naszą stronę internetową do wyszukiwarki Bing, powinniśmy zwracać uwagę na nieco inne elementy.

Przede wszystkim wyszukiwarka Bing docenia rozbudowane serwisy internetowe posiadające duże ilości treści. Kładzie również nacisk na wiek domeny, a także jej rodzaj. Faworyzuje szczególnie domeny typu edu czy gov, czyli domeny typowo informacyjne. Ważna jest również optymalizacja pod kątem user experience, a szczególnie do osób starszych, bo to właśnie one częściej korzystają z wyszukiwarki Bing. Dzieje się tak, gdyż wyszukiwarka ta jest automatycznie otwierana w Internet Explorer, czyli przeglądarce zainstalowanej domyślnie na urządzeniach Windows — gdzie starsze osoby korzystają z takiej konfiguracji. Wyszukiwarka Bing zwraca również szczególną uwagę na sygnały społecznościowe, a także ilość odnośników – backlinków z internetu.

Pozycjonowanie zdjęć i grafik w Google Image

Kolejnym elementem, który możemy pozycjonować w wyszukiwarce Google są grafiki i zdjęcia. Jest to bardzo zaskakujące, gdyż przeważnie grafiki wykorzystujemy na stronie, nie myśląc o nich w szerszy sposób. Zdjęcia da się jednak optymalizować i tym samym pozycjonować w wyszukiwarce Google Image. Jest to zatem dodatkowa szansa na znalezienie się wysoko z naszą stroną internetową w drugiej najpopularniejszej zakładce Google, którą warto wykorzystać. 

Przede wszystkim pozycjonowanie zdjęć w Google odbywa się nieco dłużej z uwagi na ograniczone zasoby wyszukiwarki, która musi indeksować również dziennie gigantyczną liczbę samych stron internetowych.

Aby nasze zdjęcia znajdowały się na wysokich pozycjach w Google Image, powinniśmy zadbać o ich optymalizację techniczną. Powinny być one jak największej rozdzielczości, ale mieć jak najmniejszą wagę. Aby osiągnąć ten cel możemy korzystać ze specjalnych serwisów optymalizujących zdjęcia. Są one dostępne szeroko w internecie i są w pełni darmowe. Aby z nich skorzystać wystarczy wgrać zdjęcie z komputera oraz pobrać odpowiednio skompresowaną grafikę, która będzie miała najlepszy stosunek jakości do wagi.

Zdjęcia powinny posiadać również odpowiednie atrybuty ALT, czyli alternatywnego tekstu wyświetlanego w razie niewyświetlenia się samego zdjęcia na stronie. Tekst ten powinien posiadać odpowiednie słowa kluczowe, a także być przemyślany. Same zdjęcia powinny pojawiać się w otoczeniu tekstu tematycznego, którego dotyczą oraz być unikalne.

Pozycjonowanie Wizytówki na Google Maps

Elementem, który można też pozycjonować w internecie jest wizytówka na Google Maps. Pozycjonowanie tego elementu polega również na dostosowaniu go do aplikacji Google Maps. Tak aby ta wyświetlała naszą wizytówkę na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania kiedy użytkownicy szukają konkretnych usług, firm czy marek.

Efektem wyszukiwania informacji na Google Maps jest wyświetlenie listy pinezek, które są prezentowane na kilku stronach. Im zatem lepsza będzie pozycja naszej czerwonej pinezki tym zostanie ona wyświetlana na wyższej pozycji na liście i w pierwszej transzy czerwonych pinezek na mapie. To wszystko przełoży się na większą zauważalność i widoczność naszej wizytówki oraz pozyskiwanie większej ilości klientów.

Wizytówkę na Google Maps przede wszystkim pozycjonuje się poprzez jej odpowiednią optymalizację.

Podczas tworzenia wizytówki lub w późniejszym czasie gdy nie była ona jeszcze nigdy optymalizowana, powinniśmy zadbać o szereg elementów i ich dostosowanie. Przede wszystkim musimy wypełnić kompleksowo wszystkie pola i formularze aby wizytówka była kompletna. Tylko takie wizytówki cieszą się popularnością i wysoką oceną przez Google. Powinniśmy zatem wybrać odpowiednią kategorię, a także ustawić odpowiednie dane informacyjne o naszej firmie oraz uzupełnić opis używając słów kluczowych.

Dane NAP, czyli nazwa firmy, adresu i numeru telefonu powinny być takie same jak na naszej stronie internetowej, którą powinniśmy również powiązać z pozycjonowaną wizytówką. Kolejnymi działaniami pozycjonującymi będzie dodawanie zdjęć oraz wirtualnego spaceru na naszą wizytówkę. Obie opcje są darmowe i w znaczący sposób wpływają na atrakcyjność wizytówki. Powinniśmy zatem zadbać o profesjonalne fotografie, aby stanowiły główny trzon zdjęć. Często dodawane fotografie przez użytkowników lub klientów na temat naszej firmy, mogą być niskojakościowe i wręcz odstraszać potencjalnych klientów od zapoznania się z naszą firmą.

Do działań pozycjonujących naszą wizytówkę Google Moja Firma na Google Maps po optymalizacji technicznej przede wszystkim należy dbanie o odpowiednią ilość ocen i komentarzy. Nie muszą być one bezwzględnie najwyższe, gdyż aplikacja Google Maps głównie zwraca uwagę na ich ilość, regularność pojawiania się, a także aktywne konwersacje w komentarzach. Możemy zatem prowokować rozmowę w komentarzach, a także zadawać pytania osobom komentującym i rozmawiać z nimi. Warto zatem zadbać aby w tej sekcji pojawiało się jak najwięcej wpisów od użytkowników. Do działań pozycjonujących naszą wizytówkę na Google Maps możemy również zaliczyć dodawanie postów aktualizacyjnych, czyli krótkich notatek podobnych do tych z Facebooka. Możemy również regularnie dodawać nowy content w postaci zdjęć czy wirtualnych spacerów.

Czy da się pozycjonować pliki PDF?

Pozycjonowanie plików PDF jest również bardzo zaskakującym procesem. Wiele osób nie sądzi iż pliki tego typu, mogą być pozycjonowane w wyszukiwarce Google. Są one jednak traktowane przez wyszukiwarkę tak samo jak konkretna podstrona serwisu. Pliki PDF mogą być wyświetlane nawet na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jest to zatem dodatkowa szansa na pojawienie się na wysokiej pozycji w danej kategorii tematycznej.

Jeśli chcemy pozycjonować pliki PDF, przede wszystkim należy zadbać o to, aby nie były one szyfrowane hasłem, a także miały postać treści, a nie zdjęcia. Po spełnieniu tych dwóch podstawowych wymogów należy zadbać, aby plik PDF był dobrze zoptymalizowanym artykułem tekstowym.

Należy zatem dodać do niego unikalną oraz jakościową treść, a także zdjęcia czy linkowanie wewnętrzne i wychodzące. Możemy również linkować go zewnętrznie w internecie. Tekst umieszczony w pliku PDF powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe, pod jakimi chcemy, aby był widoczny w wyszukiwarce Google.

Czy da się pozycjonować filmiki na YouTube?

Elementem, który możemy pozycjonować w internecie – w tym przypadku na serwisie YouTube są filmiki. Cały proces działa na podobnej zasadzie do pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. Funkcję strony internetowe pełnią same filmiki a wyszukiwarki serwis YouTube. YT jest drugim największym serwisem internetowym w sieci, a także największą wyszukiwarką nagrań wideo. Pozycjonowanie filmików jest dostosowaniem ich do tego serwisu, co ma sprawić iż będą wyświetlane na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie filmików na YouTube przede wszystkim powinniśmy rozpocząć od analizy i doboru słów kluczowych. Powinniśmy zatem określić, pod jakimi hasłami chcemy, aby były widoczne nasze nagrania wideo. Można ustalić je przy pomocy np. planera słów kluczowych Google czy zewnętrznych keyword generatorów. Następnie powinniśmy zadbać o to, aby nagranie było jak największej rozdzielczości oraz posiadało odpowiednią nazwę pliku – zawierającą słowa kluczowe.

Podczas wgrywania nagrania na YouTube powinniśmy stworzyć odpowiedni tytuł i opis filmiku, które również będą zawierały odpowiednie frazy kluczowe. Dodając nagranie powinniśmy zadbać o odpowiednie plansze zachęcające do obejrzenia innych naszych nagrań z naszego kanału. Ważne żeby zamieścić w opisie link do nich, co będzie zwiększało wzajemnie ruch na innych naszych pozycjonowanych filmikach.

Bardzo dobrą podpowiedzią podczas pozycjonowania filmików na YouTube jest stworzenie dedykowanej miniaturki, która będzie przyciągała uwagę odbiorców, gdyż jest to jeden z głównych elementów decydujących o przejściu użytkowników na nasze nagranie. Powinniśmy również zadbać o pierwsze zdania opisu, które są widoczne wraz z nazwą filmiku i miniaturką w wyszukiwarce YT. Regularnie powinniśmy również prosić naszych widzów o pozostawienie komentarzy i reakcji gdyż jest to jeden z głównych czynników rankingowych filmików na YouTube i należy zwrócić na tę kwestię uwagę w sposób szczególny.

Przeczytaj inne artykuły: https://omniboost.pl/blog/

, , ,
Indywidualne.
Rozwiązania.
Poznajmy się. Porozmawiajmy o Twoim projekcie.
Sprawdź jak możemy zacząć współpracę i wspólnie stworzyć coś dobrego.