21 stycznia, 2022 admin

Pozycjonowanie to aż 5 głównych typów takich jak standardowe, szerokie, lokalne, pod urządzenia mobilne i wyszukiwanie głosowe. Sprawdź je!

Pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko jeden podstawowy standardowy typ promowania witryny. Ale wiele różnych typów, które znacząco różnią się od pozycjonowania podstawowego. Najczęściej nie znamy innych sposobów promowania witryny w wyszukiwarce Google, uważając iż istnieje jedynie jeden typ takiego procesu. W tym tekście prezentujemy jednak aż pięć najpopularniejszych sposobów pozycjonowania stron internetowych. Krótko je opisujemy, a także podpowiadamy kiedy warto stosować poszczególne z nich.

Czym są różne typy pozycjonowania stron internetowych?

Różne typy pozycjonowania stron internetowych to różne strategie promowania witryny w wyszukiwarce Google. Każdy sposób ma nieco inną charakterystykę, a także pomaga osiągnąć spory ruch organiczny w nieco inny sposób. Poszczególne taktyki pozycjonowania stron internetowych dopasowane są do różnych serwisów internetowych i sytuacji. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał witryny i pomóc jej osiągnąć jak najlepsze wyniki. Poszczególne typy pozycjonowania bazują na jak najdokładniejszym dopasowaniu witryny do wyszukiwarki Google, ale wykorzystują już nieco inne zależności czy elementy rozwijania witryny. Wdrażać je możemy zarówno jako główne sposoby promocji witryny w sieci jak i łączyć je ze sobą stosując kilka taktyk równocześnie.

Pozycjonowanie standardowe

Pozycjonowanie standardowe to pierwszy, podstawowy i najpopularniejszy typ promowania witryn w internecie. Zakłada ono promowanie witryny pod kilka — kilkanaście najpopularniejszych słów kluczowych w danej kategorii tematycznej globalnie. Przy tego typu pozycjonowaniu na rynku panuje największa konkurencja, ale możemy również w ten sposób uzyskać największy możliwy ruch organiczny. Pozycjonowanie standardowe zakłada zatem docieranie do użytkowników poszczególnych kategorii poprzez najpopularniejsze słowa kluczowe, jakie są wyszukiwane przez osoby zainteresowane daną tematyką. Pozycjonowanie standardowe zakłada wybranie kilku – kilkunastu fraz głównych, a także kładzenie największego nacisku właśnie na nie. Pulę słów kluczowych uzupełnia się o frazy poboczne, czyli mniej popularne słowa tematyczne mające być tłem dla głównych słów kluczowych.

Pozycjonowanie standardowe opiera się przede wszystkim na optymalizacji strony internetowej. Polega ono na dostosowaniu jej elementów do wyszukiwarki Google, aby ta uznawała witrynę za wartościową i przydatną oraz wyświetlała ją na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.


Optymalizacja polega na dostosowaniu witryny pod kątem:

  • technicznym i bezpieczeństwa
  • user experience
  • analizy i doboru słów kluczowych
  • witalności i szybkości działania
  • contentu
  • uproszczenia kodu HTML i szkieletu witryny
  • urządzeń mobilnych

Na samej stronie internetowej wykonuje się zatem takie działania jak:

  • konfiguracja hostingu,
  • tworzenie odpowiedniej struktury podstron i plików,
  • linkowanie wewnętrzne i wychodzące,
  • stworzenie responsywnej wersji witryny,
  • dodawanie jakościowych treści na stronę,
  • dodawanie tekstów SEO
  • upraszczanie szablonu strony

Oprócz optymalizacji samej strony internetowej wykonuje się również działania pozycjonujące zewnętrzne takie jak linkowanie zwrotne, uwiarygodnianie witryny danymi NAP czy sprowadzanie ruchu na pozycjonowaną witrynę. Istnieje nawet kilkaset różnych działań pozycjonujących. Dzięki którym dostosowuje się witrynę internetową do wyszukiwarki Google i sprawia, iż jest ona wartościowa oraz przydatna dla użytkowników.

Wszystkie działania pozycjonujące mają charakter kompleksowy i dostosowują witrynę do wyszukiwarki Google na różnych polach. Pozycjonowanie standardowe jest podstawą wszystkich innych typów promowania witryny w wyszukiwarce Google i jest niejako bazą dla wszystkich innych strategii.

Pozycjonowanie szerokie

Szerokie pozycjonowanie to alternatywny typ pozycjonowania do pozycjonowania standardowego. Działa ono wręcz odwrotnie, a jego celem jest również pozyskanie dużej ilości ruchu organicznego. Pozycjonowanie szerokie wykorzystuje jednak nieco inne założenie, aby osiągnąć ten cel.

Przy pozycjonowaniu szerokim wykorzystuje się kilkaset, kilka tysięcy, a nawet nieskończoną ilość fraz pod którymi będziemy pozycjonowali naszą stronę internetową. Umieszcza się je w takiej samej intensywności, nie wyróżniając żadnej z nich. Szeroki zakres słów kluczowych ma za zadanie pozyskiwać małą ilość ruchu organicznego spód dużej ilości fraz. W efekcie nasza strona internetowa ma pozyskiwać taki sam lub nawet większy ruch organiczny aniżeli promowana standardowo witryna jedynie pod kilka najpopularniejszych słów kluczowych z danej kategorii tematycznej.

Słowa kluczowe w tym typie pozycjonowania dodaje się zarówno w tekstach SEO, contencie czy w różnych miejscach na witrynie. Pozycjonowanie szerokie wykorzystuje się głównie w sytuacjach kiedy pozycjonowanie standardowe jest niezwykle trudne. Np. z uwagi na dużą konkurencję doinwestowanych witryn w danej kategorii. W takiej sytuacji gdy nie mamy praktycznie żadnej możliwości wyprzedzania silnych witryn, możemy zastosować zatem strategię zbierania małego ruchu organicznego spod dużej ilości słów kluczowych. Ten sposób pozycjonowania stron internetowych wykorzystuje się również w sytuacji prowadzenia sklepów internetowych. Po to, aby pozyskiwać odbiorców wyszukujących konkretnych słów kluczowych (produktów) a nie ogólnych informacji tematycznych.

Pozycjonowanie szerokie ma sporo plusów. Przede wszystkim przy jego wykorzystywaniu nie zachodzi obawa przeoptymalizowania strony internetowej pewnymi frazami, które będą używane zbyt intensywnie. Dzięki temu nie musimy obawiać się kar czy filtrów nałożonych przez Google. Pozyskiwany ruch jest również niezwykle jakościowy. Gdyż naszą stronę internetową odwiedzają osoby poszukujące konkretnych produktów, usług czy informacji. Są one bardziej zdecydowane zakupowo niż osoby poszukujące informacji przy pomocy najpopularniejszych ogólnych sformułowań dla danej kategorii tematycznej. Pozycjonowanie szerokie jest również wbrew pozorom skutecznym i sprawdzonym sposobem na pozyskiwanie dużej ilości ruchu organicznego.

Pozycjonowanie lokalne

Lokalne pozycjonowanie to jeden z najpopularniejszych typów pozycjonowania stron internetowych. Polega on na promowaniu strony internetowej w wyszukiwarce Google pod konkretnymi hasłami tematycznymi, w konkretnych kategoriach, ale jedynie w kontekście lokalnym. W praktyce oznacza to, że tak pozycjonowana strona internetowa będzie widoczna w Google jedynie w lokalnym kontekście kategorii tematycznych. Oznacza to, iż będzie pojawiała się pod konkretnymi słowami kluczowymi i kategoriami. Pod warunkiem, że wyszukiwanie będzie pochodziło z danej lokalizacji lub będzie w nim wyraźnie zaznaczone miasto.

Celem pozycjonowania lokalnego jest dotarcie jedynie do osób z konkretnej lokalizacji, które interesują się daną tematyką, a nie robienie tego globalnie np. ogólnopolsko czy ogólnoświatowo. Pozycjonowanie lokalne wykorzystywane jest najczęściej przez właścicieli lokalnych biznesów stacjonarnych takich jak restauracje czy zakłady handlowo-usługowe. Plusem pozycjonowania lokalnego jest możliwość docierania do konkretnej grupy odbiorców. Takiej, która rzeczywiście może stać się naszymi klientami a przez to efektywne wydawanie budżetu reklamowego. Promując się lokalnie na danym rynku mamy również do czynienia z dużo mniejszą konkurencją niż przy globalnym promowaniu witryny pod konkretne słowa kluczowe, gdzie jest ona często bardzo silna.

Pozycjonowanie lokalne strony internetowych bazuje na pozycjonowaniu standardowym i podstawowym dostosowaniu witryny do wyszukiwarki Google. Istnieje jednak kilka czynności, które mają na celu poinformować Google o lokalnym charakterze witryny, a także powiązać witrynę z adresem lokalnym. Jest to właśnie główna różnica między pozycjonowaniem standardowym. Działania powiązujące witrynę z daną lokalizacją. Wykonywane są zatem dodatkowo i mają za zadanie pomagać wyświetlać witrynę w wyszukiwarce Google jedynie w kontekście lokalnym.

Przede wszystkim działaniem takim jest odpowiednia analiza i dobór słów kluczowych dla witryny. Chcąc pozycjonować stronę internetową lokalnie, wybiera się frazy tematyczne, pod którymi chcemy być widoczni. Oraz zaznacza się miejscowoś lub lokalizację, z których chcemy pozyskiwać odbiorców. Lokalne słowa kluczowe dodaje się też standardowo na witrynę w treściach, tekstach SEO czy w różnych miejscach witryny.

Kolejnym takim działaniem jest założenie i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps. Powiązanie wizytówki z witryną dostarczy Google wiarygodnych i cennych informacji o jej lokalnym charakterze. Wykonując pozycjonowanie lokalne wdraża się również lokalny link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych. Jest ono przeprowadzone tak samo jak przy standardowym pozycjonowaniu strony, ale wykonywane jest głównie z lokalnych stron internetowych, co jeszcze bardziej powiązuje witrynę z konkretną lokalizacją. Następnym działaniem pozycjonującym lokalnie witrynę jest dodawanie w sieci danych NAP, czyli danych o nazwie, adresie i telefonie marki. Muszą być one zgodne z tymi widniejącymi na naszej witrynie internetowej. Dodaje się je w różnych miejscach takich jak media społecznościowe, katalogi biznesowe czy inne strony internetowe.

A pod urządzenia mobilne?

Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne przede wszystkim ma za zadanie dostosować witrynę do wyszukiwarki właśnie pod tym kątem. Witryna będzie wyświetlana w takim wypadku w pierwszej kolejności osobom szukającym konkretnych słów kluczowych na urządzeniach mobilnych. Ten sposób promocji stosowany jest gdy chcemy z jakichś powodów dotrzeć do takich osób. Lub gdy nie możemy pozyskiwać dużego ruchu organicznego w tradycyjny sposób. Pozycjonowanie strony pod urządzenia mobilne to przede wszystkim stworzenie responsywnej wersji witryny i dostosowanie jej od strony technicznej do urządzeń małoekranowych. W tym typie pozycjonowania zwraca się również szczególną uwagę na szybkość działania witryny, która jest kluczowa przy rozwiązaniach mobilnych. Tak aby użytkownicy korzystający z wyszukiwarki mogli uzyskać informacje w krótkim czasie.


A może pod wyszukiwanie głosowe?

Jednym z najciekawszych i najszybciej zyskujących na popularności sposobów pozycjonowania strony internetowej jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Jest to odpowiedź i ukłon w stronę usługi Google Voice Search, czyli wyszukiwania głosowego obecnego zarówno w tradycyjnej wyszukiwarce jak i na urządzeniach mobilnych. Jest ono używane coraz częściej przez użytkowników wyszukiwarki Google. Więc dostosowując stronę do takiego trybu wyszukiwania, mamy szansę na pozyskanie dużej ilości użytkowników w danej kategorii tematycznej, którzy wyszukują haseł właśnie w taki sposób.

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe przede wszystkim uwzględnia specyficzny rodzaj słów kluczowych. Są to długie ogony, czyli naturalne kilkuwyrazowe zdania zadawane głosowo. Przy tym typie pozycjonowania promuje się zatem witrynę nie pod najpopularniejsze słowa kluczowe w danej kategorii. Za to korzysta z długich ogonów, które są wycinkami mowy potocznej, których używają użytkownicy, zadając pytania głosowo poprzez mikrofon. Stronę dostosowuje się również do pod urządzenia mobilne, gdyż to właśnie z nich pochodzi najwięcej wyszukiwań głosowych.

Promując stronę internetową w taki sposób, jesteśmy ukierunkowani zatem na uzyskanie ruchu organicznego, który pochodzi z wyszukiwania głosowego. Nasza strona internetowa będzie często wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania Google od najpopularniejszych stron w danej kategorii tematycznej przy wyszukiwaniach głosowych. Właśnie z racji lepszego dostosowania jej do głosowego wyszukiwania.

Przeczytaj inne artykuły: https://omniboost.pl/blog/

, , , ,
Indywidualne.
Rozwiązania.
Poznajmy się. Porozmawiajmy o Twoim projekcie.
Sprawdź jak możemy zacząć współpracę i wspólnie stworzyć coś dobrego.