LinkedIn: Jak napisać podsumowanie i zrobić dobre zdjęcie profilowe?

Sekcja “Podsumowanie”.

Zaraz po nagłówku, to ważny element, który ma nakłonić odwiedzającego do kliknięcia i zapoznania się bardziej szczegółowo z tym, co oferujesz. W tej części Twoim głównym celem jest poinformowanie potencjalnego klienta o najważniejszych kwestiach dotyczących twojej osoby:

  • z kim pracujesz i jakich klientów szukasz
  • jakie Ci klienci mają wyzwania i związane z nimi problemy
  • propozycja Twoich rozwiązań

Jeżeli dobrze opiszesz sekcję podsumowania, potencjalny klient utożsami się z treścią, znajdzie w niej swój problem i poczuje, że jesteś tą osobą, która może go rozwiązać.

Podczas opisywania docelowych klientów, pomocna może być poniższa formuła: 

  1. Typ idealnego klienta.
  2. Opis jego wyzwania lub problemu.
  3. Opis rozwiązania.
  4. Korzyści płynące z rozwiązania.
  5. Wezwanie do działania (CTA).

Idealnie będzie, jeżeli klient po przeczytaniu podsumowania stwierdzi, że jesteś tą osobą, której szukał. Oczywiście im bardziej zawęzisz grupę odbiorców, tym precyzyjniej określisz problemy i rozwiązania, a potencjalny klient poczuje większą więź z Tobą.

Podsumowanie jest również dobrym miejscem na przedstawienie kilku faktów o Tobie. Zdecydowanie ciekawszym dla odbiorcy będzie przeczytanie historii, niż suche fakty.

Elementy, które powinieneś zawrzeć w tej historii:

  • Kim jesteś
  • Co robisz?
  • Dla kogo to robisz?
  • Dlaczego to robisz?
  • Dlaczego powinni Cię słuchać? (budowanie autorytetu, doświadczenie, nabyta wiedza)
  • Dlaczego powinni z Tobą współpracować?

Analogicznie, potencjalni klienci będą w dużym stopniu budowali obraz Ciebie, po Twoim doświadczeniu.

Opisując doświadczenie, skup się na korzyściach wynikających z wykonywania danej pracy i istotnych z punktu widzenia potencjalnego klienta. Zachowaj ciąg logiczny z informacjami prezentowanymi w poprzednich sekcjach.

Możesz w tej części zamieścić treści multimedialne, takie jak:

  • video
  • podcasty
  • prezentacje

Ale nie tylko. Umieść tam wszystkie materiały, które wzmocnią Twój wizerunek eksperta w danej dziedzinie i utwierdzą odwiedzającego w przekonaniu, że jesteś odpowiednia osobą do robienia wspólnego biznesu.

Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle.

Dopełnieniem całości powyższych informacji jest zdjęcie profilowe i zdjęcia w tle!
Może stwierdzenie, że “obraz wart jest więcej niż 1000 słów” jest oklepane, ale jest w tym dużo racji. 

Zacznijmy od aktualnych wymiary grafik na LinkedIn:

  • Zdjęcie profilowe: 400 * 400 px (max 8 Mb)
  • Zdjęcie w tle: 1584 * 396 px (max 4 Mb)
  • Logo firmy: 300 *300 px
  • Grafika w tle: 1536 * 768 px
  • Grafika reklamowa: 1200 * 627 px

Poza nagłówkiem i podsumowaniem, mamy oczywiście zdjęcie profilowe – traktowane dość często ze zbyt małą uwagą. Podeprzemy się informacjami, które przekazujemy klientom budującym konta na Instagram.Dlaczego? Ponieważ Instagram, Facebook i LinkedIn to przede wszystkim platformy społecznościowe. Jest wiele elementów wspólnych, działających na tych samych zasadach.

“Profilówka” jest stosunkowo mała porównaniu do wszystkich innych sekcji na Linkedin ale jednocześnie na tyle ważne, że może na trwałe wbić w myśli odbiorców to kim jesteś.

Twoje zdjęcie profilowe musi być interesujące i przyciągające. Zrezygnuj z nadmiaru filtrów, postaw na prostotę – czytelne i przyciągające. W zdjęciu profilowym nie ma miejsca na zabawne filtry, nie ma miejsca na zdjęcia z przeszłości czy zbyt szerokie, nieczytelne kadry! To, że jesteś na LinkedIn i chcesz się pokazać jak najlepiej nie oznacza od razu, że musisz korzystać z usług profesjonalnego fotografa. Możesz użyć zdjęcia amatorskiego!

Pamiętaj też, że ludzki mózg w niecałe ćwierć sekundy potrafi ocenić cechy człowieka na podstawie zwykłego zdjęcia, czyli również Twojego zdjęcia profilowego. Mózg robi to podświadomie, czasami ocena może być błędna, ale dzieje się to totalnie niezależnie od nas i wpływa na dalsze relacje.

Są trzy główne cechy, które można przekazać odbiorcy samą “profilówką”:

  • Jesteś osobą godną zaufania? – Im bardziej uśmiechnięta twarz, tym lepiej.
  • Masz przywódczy charakter? – Im ciemniejsze zdjęcie i ostrzejszy zarys policzków, mocno zarysowane brwi, tym bardziej dominujące wrażenie.
  • Chcesz pokazać swoją atrakcyjność? – Drogie Panie… powiększone optycznie oczy robią robotę!

Co jeszcze sprawi, że odbiorca pomyśli o Tobie jako o kimś kompetentnym, wpływowym i sympatycznym?

  • Odsłonięte oczy – brak okularów przeciwsłonecznych, włosów na twarzy czy cieni.
  • Uśmiech ukazujący zęby – za szeroki powoduje niższe postrzeganie kompetencji, najlepiej go wyważyć.
  • Formalny ubiór – sprawia, że osoba wydaje się bardziej wpływowa (jednak osobiście jestem zwolennikiem zdjęć bardziej “na luzie”).
  • Przemyślany kadr – najlepsze i najbardziej czytelne są zdjęcia obejmujące głowę i ramiona lub od pasa w górę.
  • Delikatnie przymrużone oczy – wywołują wrażenie pewności siebie.

Co ciekawe, jeśli wybieramy zdjęcie profilowe samodzielnie, to bardzo często się zdarza, że sami z siebie dokonujemy złego wyboru! Wybierając zdjęcie profilowe zawsze pytaj o opinię osoby trzecie. Nieważne czy to kolega, siostra, współpracownik – Twoja opinia nigdy nie będzie w 100% obiektywna!

Uśmiech jest uniwersalny.

Nie musisz przesadnie szczerzyć zębów ale pokaż, że jesteś ciepłą miłą osobą, z którą warto mieć kontakt i z perspektywy odbiorcy warto się zaangażować choćby poprzez zaobserwowanie Ciebie. Emocje da się przenieść na zdjęciu… dlatego w sumie oglądamy zdjęcia – każde budzi w nas jakieś emocje! A nic nie przekaże emocji lepiej niż zaangażowanie kilkunastu mięśni twarzy i zwykły szczery uśmiech.

Twarz potrzebuje 17 mięśni aby wywołać uśmiech, 43 by wywołać smutek. Uśmiechnij się – to łatwiejsze i lepsze!

Możesz też zawrzeć jakiś swój atrybut jako element tła zdjęcia profilowe lub zdjęcia w tle. Zajmujesz jakieś stanowisko techniczne? Jesteś członkiem grupy networkingowej? Jesteś profesjonalnym fotografem? Aparat trzymany w prawej dłoni, na wysokość głowy wydaje się być dość ciekawą alternatywą.

Eksperymentuj!

Te wskazówki w zupełności Ci wystarczą do stworzenia ciekawego zdjęcia profilowego zatem do dzieła! Zrób takie zdjęcie by pokazać się światu jako genialna i pozytywna osoba, którą warto obserwować. Pokaż się na wejściu ciepło miło i pozytywnie! Jakkolwiek to zrobisz – po czasie i tak wprowadzisz zmiany na podstawie swoich obserwacji i doświadczeń.

A przecież nie ma nic tak stabilnego jak zmiana