19 stycznia, 2022 admin

Reklama w Google, czyli Google Ads i różne jej rodzaje — Sprawdź 5 sposobów reklamy w Google na jakie możemy się reklamować!

Reklama w Google to wiele możliwości, których często nie dostrzegamy skupiając się na najpopularniejszych np. płatnych wynikach wyszukiwania. Wbrew pozorom w Google możemy reklamować się na kilka sposobów, które mają wiele zalet i sporo ciekawych korzyści. W tym tekście przedstawiamy 5 najpopularniejszych sposobów reklamowania się za pomocą Google Ads.

Płatne wyniki wyszukiwania

Pierwszym i zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym sposobem reklamowania się wyszukiwarce Google są płatne wyniki wyszukiwania i system reklamowy Google Ads. Mówiąc o reklamie w Google mamy w pierwszej chwili na myśli właśnie płatne wyniki pojawiające się nad listą organicznych wyników wyszukiwania. Mają one standardową formę i zawierają jedynie adnotację „Reklama”. Wyniki te pojawiają się przy wpisaniu konkretnych haseł i słów kluczowych w wyszukiwarce Google, które ustalamy samodzielnie. Wynik wyszukiwania prowadzi zatem do naszej strony internetowej, której nie musimy pozycjonować, aby pojawiała się w eksponowanych miejscach w wyszukiwarce Google.

Aby skorzystać z tego typu promocji należy uruchomić kampanię reklamową w Google Ads, czyli systemie reklamowym Google. W tym momencie wystarczy jedynie zbudowanie prostego wyniku wyszukiwania podając tytuł oraz opis i link do witryny, który będzie wyświetlany w wyszukiwarce Google. Samo korzystanie z systemu jest darmowe, a płacimy jedynie za wyemitowanie reklam. Robimy to każdorazowo za kliknięcie w płatny wynik wyszukiwania, który pojawia się w wyszukiwarce Google.

 

Konfigurując kampanię reklamową mamy do wyboru wiele ustawień odnośnie:

  • targetowania odbiorców
  • ustalania haseł pod którymi będzie pojawiał się nasz wynik
  • budżetu i formy płatności
  • harmonogramu emisji kampanii reklamowej

Kampanią reklamową Google Ads możemy zarządzać samodzielnie lub możemy zlecić to zadanie licznym agencjom marketingowym, które oferują tego typu usługi. W każdej chwili możemy również edytować ustawienia kampanii i zmienić jej parametry. Koszt wyświetlania płatnego wyniku wyszukiwania będzie różnił się w zależności od popularności konkretnych haseł tematycznych. A także aktualnego popytu na reklamę, gdyż ceny reklam ustalane są dynamicznie tak jak np. ceny biletów lotniczych.

Plusem tego sposobu reklamowania się w sieci przede wszystkim jest wygoda. Uruchamiając kampanię płatnych wyników wyszukiwania, nie musimy samodzielnie przeprowadzać całej akcji promocyjnej, a także być zdani na nieprzewidywalne wyniki. Po ustaleniu odpowiednio wysokiej sumy stawki za wyświetlenie naszego płatnego wyniku wyszukiwania lub wybraniu automatycznej opcji cen, jedyne co nam pozostaje to oczekiwanie na pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google. Płatne wyniki wyszukiwania są również niezwykle popularne i pozytywnie odbierane, a przez wiele osób nawet nierozróżniane od podstawowych standardowych wyników wyszukiwania. Reklamowanie się poprzez Google Ads i płatne wyniki to również możliwość skalowania naszych działań, gdzie poprzez proste zwiększenie budżetu reklamowego możemy uzyskiwać dużo większą liczbę odbiorców.

Reklama w Google Display Network

Drugim typem reklamy w Google Ads jest reklama graficzna w Google Display Network. Jest to sieć partnerska Google, która łączy w sobie strony internetowe wydawców. Google dzieli się zyskami z reklamy z właścicielami witryn, którzy w zamian za to pozwalają na swoich stronach wyświetlać Google reklamy. Google pełni w tym momencie rolę pośrednika pomiędzy osobami chcącymi się reklamować na stronach internetowych i tymi chcącymi zarabiać pieniądze na użyczeniu miejsca reklamowego.

Promocja poprzez Google Display Network polega na eliminowaniu różnorodnych reklam na stronach www partnerów Google. Do dyspozycji mamy przede wszystkim banery tekstowe i graficzne, a także wideo czy plansze produktowe. Są one dostępne w różnych rozmiarach. Uruchamiając kampanię Google Display Network możemy również targetować odbiorców i decydować jakim osobom o konkretnych cechach wyświetli się nasza reklama gdy wejdą na stronę www partnera Google. Oznacza to iż nasza reklama będzie wyświetlała się osobom spełniającym warunki niezależnie od tego na jakich stronach tematycznych będą przebywali. Jedynym warunkiem jest to, aby dana witryna była partnerem Google — co biorąc pod uwagę wielkość sieci GDN jest dość łatwym wymogiem do spełnienia.

Reklama Google Display Network to przede wszystkim szerokie możliwości co do wyboru formy reklamy. Będziemy mogli reklamować się zatem przy pomocy różnych form promocji i dobrze przedstawiać nasze produkty lub usługi. Często aby to zrobić wymagane jest pokazanie pewnego produktu lub przedstawienie go w formie wideo. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na większą skuteczność i większą ilość konwersji, a także efektywniejsze wydawanie budżetu reklamowego i pozytywne odbieranie naszej promocji – a to wszystko dzięki odpowiednio przedstawionej reklamie.

Google Shopping

Kolejnym bardzo ciekawym sposobem reklamy marki w Google jest kampania Google Shopping. Jest to kampania reklamowa uruchamiana w Google Ads dedykowana sklepom internetowym a także osobom chcącym wypromować w sieci swoje produkty. Google Shopping to promowanie produktów w zakładce Google Zakupy, a także poprzez odpowiednie banery reklamowe w sieci GDN, które są planszami produktowymi. Zawierają one w sobie zestawienie konkretnych produktów wraz z informacjami oraz mogą być interaktywne. Plansze produktów, mogą być również wyświetlane w samej wyszukiwarce Google, a także przypominają zwykłe banery reklamowe z tą różnicą, iż na planszach produktowych wyświetlane są konkretne produkty z naszego sklepu internetowego.

Aby skorzystać z tego sposobu promocji, musimy użyć systemu reklamowego Google Ads, a także narzędzia Google Merchant Center. W Google będziemy konfigurowali typową kampanię reklamową oraz wybierali wszystkie jej ustawienia, a narzędzie Google Merchant Center służy jedynie do definiowania produktów, które chcemy promować w wyszukiwarce. W narzędziu tym podajemy linki do naszego sklepu internetowego, a także najważniejsze informacje o produktach. Z tego miejsca wyszukiwarka będzie pobierała dane o naszych produktach, aby publikować je w reklamie.

Remarketing

Jednym z najciekawszych rozwiązań, które możemy wykorzystywać reklamując się w Google jest remarketing w Google Ads. Jest to rozszerzona część kampanii reklamowej nazywana reklamą wtórną. Polega ona na zbieraniu informacji na temat użytkowników wchodzących na naszą stronę internetową. A następnie na wyświetlaniu reklam tylko im w Google kiedy przebywają oni w wyszukiwarce lub na stronach partnerów Google.

Remarketing od technicznych strony polega na zainstalowaniu piksela – kawałku kodu HTML na naszej stronie internetowej. Ten zbiera informacje o osobach wchodzących na naszą stronę internetową i przekazuje je do systemu reklamowego Google Ads. Następnie tworząc kampanię reklamową możemy wybrać jako odbiorców właśnie tę grupę osób która przebywała już na naszej stronie internetowej. Możemy dzielić ich pod względem aktywności czy przeglądanych części serwisu, a także targetować według standardowych opcji systemu reklamowego. Następnie reklama wyświetlana jest tym osobom gdy przebywają w wyszukiwarce lub na YouTube czy stronach partnerów Google.

W tej opcji standardowo do wyboru mamy formy reklamy, jakie możemy znaleźć w podstawowej kampanii reklamowej. Jedyną różnicą jest fakt kierowania reklam do grupy osób, które były już na naszej stronie internetowej. Jest to główna różnica pomiędzy standardową kampanią Google Ads a remarketingiem. Do wyboru otrzymujemy zatem płatne wyniki wyszukiwania, reklamy na YT czy banery graficzne, tekstowe i wideo na stronach partnerów Google w sieci Google Display Network.

Remarketing warto traktować jednak jako oddzielny typ reklamy w Google z racji możliwości dotarcia do bardzo specyficznej grupy osób. Są to osoby, które znają już naszą markę i były na naszej stronie internetowej oraz wykazywały aktywność na niej. Znając listę takich osób i mogąc wyświetlić im reklamę przez Google, możemy dostosować reklamę właśnie do tej konkretnej grupy docelowej. Możemy używać w niej innych argumentów lub reklamować te rzeczy, które przeglądali odbiorcy. Wszystko to wpłynie na efektywność i skuteczność działań marketingowych. Wykorzystując remarketing w Google można również regularnie przypominać naszym klientom i użytkownikom o naszej marce. Dzięki czemu w przyszłości będą oni bardziej skłonni skorzystać z naszych usług, gdyż będą z nią bardziej związani.

Pozycjonowanie stron internetowych

Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem reklamowania się w Google jest pozycjonowanie stron internetowych. Choć wiemy o nim prawie wszystko, warto podkreślić, iż jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów reklamy w internecie oraz typ promocji samej marki w Google. Pozycjonowanie stron internetowych ogólnie polega na dostosowaniu witryny do wyszukiwarki. A także uzyskiwaniu jak najwyższej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania w danej kategorii tematycznej – pod konkretnymi hasłami. Dzięki temu nasza witryna jest widoczna na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania, a użytkownicy będą chętnie z niej korzystali.

Ten sposób reklamy ma wiele zalet. Przede wszystkim jest on niezwykle skuteczny. Z wyszukiwarki Google jako głównego źródła informacji korzysta większość Polaków i osób na świecie. Będąc wyeksponowani w wyszukiwarce, możemy liczyć na pozyskiwanie dużej ilości ruchu organicznego, a także skuteczność reklamy. Samo pozycjonowanie jest efektywnym wydawaniem budżetu reklamowego, gdyż przeznaczając środki na pozycjonowanie witryny inwestujemy je w nią. Nawet po zakończeniu pozycjonowania będzie ona przynosiła pewne profity. Dzięki temu koszt pozyskania klienta, który i tak już jest atrakcyjny w porównaniu z innymi sposobami reklamy będzie regularnie się obniżał.

Stosując pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google, możemy również samodzielnie decydować jak intensywnie będziemy działali oraz jakie środki przekażemy na ten typ promocji. Możemy również samodzielnie decydować pod jakimi hasłami będziemy dostępni w internecie. Możemy także zmieniać plan działania w trakcie trwania takiej promocji. Wszystko to wpływa na niezwykłą elastyczność tego sposobu reklamy. Prezentacja oferty i produktów na własnej stronie internetowej jest dużo bardziej poręczna aniżeli w reklamach czy na banerach reklamowych.

Przeczytaj inne artykuły: https://omniboost.pl/blog/

, , ,
Indywidualne.
Rozwiązania.
Poznajmy się. Porozmawiajmy o Twoim projekcie.
Sprawdź jak możemy zacząć współpracę i wspólnie stworzyć coś dobrego.