5 powodów dlaczego warto inwestować w email marketing.

Sposobów dotarcia do klientów mamy dziś wiele. Większość z nich ma niestety jedną wadę. Kosztują… i to nie mało. W przypadku małych firm każdą złotówkę oglądamy z dwóch stron. Zanim zdecydujemy się poczynić inwestycje, więc w tym miejscu warto wrócić do podstaw. W tym artykule chcemy Wam pokazać 5 powodów, dla których warto inwestować w email marketing!

Dotyczy Cię to jeśli prowadzisz e-commerce, sprzedajesz usługi, budujesz swoją społeczność, prowadzisz blog czy dopiero otwierasz firmę. I nie! Nie musisz być dużą firmą, ani nie musisz mieć specjalnych umiejętności technicznych, żeby to poprawnie wdrożyć. 

1. Email marketing jest skuteczny.

Poprawnie wdrożony oraz zaplanowany mailing może przynieśc zwrot z inwestycji nawet do 3000% (prowadziliśmy takie kampanie). Z kolei w e-commerce mailing odpowiada z kolei za ponad 20% zamówień. Nie znika po chwili tak jak zwykła reklama – wiernie czeka na otwarcie w skrzynce mailowej odbiorcy!

2. Jest prosty w użyciu.

Jesteśmy przyzwyczajeni do pięknych kolorowych maili wysyłanych przez duże sklepy internetowe lub ogólnokrajowe firmy ale nie to jest podstawą ich skuteczności. Jeśli treść, którą wysyłasz jest prosta – bez lania wody, to możesz mieć pewność, że mailing spełni swoją funkcję. Ponadto w każdej platformie do obsługi mailingu masz mnóstwo gotowych szablonów, które po prostu wystarczy uzupełnić treścią. Swego czasu testowaliśmy maile zawierające sam tekst, bez grafik i paradoksalnie wskaźnik otwieralności znacznie przekraczał 60% (szalenie dobry wynik).

3. Jest tani.

Koszty amatorsko ustawionnej reklamy w Google Ads czy Facebook Ads czasem potrafi nieźle namieszać w biznesplanie. W przypadku maiilingu nie masz się o co martwić. Koszt wysłania 1 maila jest dużo niższy niż 1 grosz. W serwisie, z którego sami korzystamy do 12,000 maili miesięcznie możesz wysyłać za 0 PLN.

4. Pozwala na budowę relacji z odbiorcami

Samo pozyskanie klienta jest o wiele trudniejsze niż utrzymanie obecnego. Często jednak zapominamy o tych, którzy już kiedyś od nas kupili. Kupili i kontakt się urwał. Dzięki sekwencjom mailowym możesz utrzymać kontakt i zbudować głębszą relację z odbiorcami, a także wspomóc pozostałe działania marketingowe, prowadzące wprost do sprzedaży.

5. Można go mierzyć i automatyzować.

Żadna inna forma reklamy nie pozwala na tak łatwe i tak szybkie wyciąganie wniosków oraz analiz. Kampania po kampani, mail po mailu będziesz robić to coraz lepiej. Ponadto wszystkie maile, które wysyłasz możesz ułożyć w sekwencje niewymagającą Twojej ingerencji. Ustawiasz i zapominasz, a to po prostu działa!

Imię i adres mailowy – to podstawowe, jakimi operuje KAŻDY użytkownik internetu. Pominięcie email marketingu w planowaniu rozwoju swojej firmy to delkanie mówiąc… “faux-pas”. Statystyki mówią jasno: przekierowania z aktywnej bazy mailingowej to najlepiej konwertujące źródło klientów w każdej branży.

Od czego zacząć?

Zacznij od zarejestrowania konta w dowolnym serwisie, następnie zaimportuj adresy mailowe i bierz się do tworzenia kampanii. Na początek możesz podeprzeć się gotowymi szablonami – to serio proste i z pewnością spełni Twoje wymagania grafincze! Jest wiele darmowych programów do obsługi mailingu. Sami korzystamy z MailerLite ponieważ jest tani, prosty i w zupełności wystarczający do tworzenia zarówno podstawowych jak i zaawansowanych kampanii.

Kolejno potrzebujesz dokładnie zaplanowanej ścieżki, którą przejdzie każdy adres mailowy dodany do Twojej bazy. Spośród wszystkich metodologii jakie testowaliśmy u siebie oraz u naszych klientów, nabardziej skuteczne są sekwencje “sprzedające contentem”. Innymi słowy: sprzedajemy bez sprzedawania! Przygotowaliśmy dla Ciebie szablon sekwencji, której sami używamy. Jakie zadanie ma taka sekwencja?

Jak działa taka sekwencja?

Adres mailowy, który wpada do bazy, przechodzi chronologicznie ułożoną ścieżkę aktywności. Wszystko dzieje się w sposób zautomatyzowany (bez Twojej ingerencji).

  • Ociepla relacje z nowym użytkownikiem.
  • Pokazuje kim jesteś i co możemy zaoferować dla subskrybenta.
  • Uświadamia jakiej przemiany może się spodziewać.
  • Przyzwyczaja do regularnej komunikacji mailowej.
  • Nienachalnie przekierowuje do miejsca docelowego, na którym Ci zależy 

Co musisz zrobić?

Wpisz swój adres mailowy poniżej i odbierz gotową sekwencję mailową z dokładną instrukcją wdrożenia. Wszystko wyślemy na Twojego maila!

Odbierz gotową sekwencję mailową z instrukcją wdrożenia.